måndag, september 26, 2005

Familjen i 15-rummare


Det är ganska fånigt med jag såg en interjvu med Sandra Bullock på tv-kanalen Star! för ett tag sedan och hon sa att hon blivit rekommenderas av en god vän att göra saker som inte var bekväma - eftersom det är bra för karaktären. Jag hoppas att jag kan använda det rådet för att känna att saker och ting har en mening för tillfället.

Helgen hemma har varit bra, som synes har jag höstpyntat. Tömt gamla urblommade sommarväxter och ersatt med ljung. Vi har hunnit elda en massa, varit på trevlig och god 30-årsfest, fika de luxe på stan. Ändå möter jag en massa nya känslor hela tiden. För tillfället tycker jag ju att det går bra hela Umeåköret, att det känns hanterbart (kan bero på att det är andra veckan jag delvis är i Umeå). Men samtidigt blir jag helt nedslagen när personer (på 30-årsfesten) tittar på mig med beklagande blick och kommenterar min situation med att det måste vara heeemskt jobbigt och så drar de paralleller till när de sjävla levt i en liknande situation och hur gräsligt det var och hur alla typ gjort slut. Yes, party here i come!

Nu är vi alltså i Umeå. Hunden har redan hittat rätt säng i rätt rum - av alla dessa rum i detta fantastiska hus som vi huserar i just nu. Det är sammanlagt 15 rum, borträknat korridorer - 15 rum fatta hur stort det är. När jag inte vet var Hemi är tar det en kvart att hitta henne. Nåja, nu ska vi ta en morgonpromenad i riktigt höstväder. Hela luften är liksom blöt.

Inga kommentarer: