onsdag, januari 04, 2006

Hela havet stormar

Bestämde mig för att åka till Munksund och simma. Jag vet att jag är en dålig simmare (trots en tävlingskarriär där jag i mellanstadiet som bäst slutade trea på ett klubbmästerskap ... med tre simmare). Men jag tänkte att jag inte skulle ta det som ett renodlat träningspass, utan mer som njutning. Visst, jag blev omsimmad, men jag lät tävlingsnerven vila. Det var skönt i vattnet, nedsläckt i simhallen. Helt ok.

Men så kom hon. Tävlingssimmerskan, den truliga tonåringen med makeup under ögonen. Hon värmde upp med fjärilssim och gick sedan över till att träna bensprattel med simfötter. Vattenytan förvandlades till hela havet stormar och jag kände mig konstant jagad av henne eftersom hon konstant simmade förbi mig åt ena eller andra hållet. Dessutom blev jag nerduschad av bensprattelvatten Hela Tiden.

Jag bet ihop, simmade mina 30 minuter och belönade mig med en blodapelsin i bastun.

1 kommentar:

Anonym sa...

herregud, jag skulle ha tagit en drink i stället