lördag, maj 13, 2006

Fina tjejer

Hanna och Molly en fantastiskt varm försommardag i Stockholm. Det har varit så fint att få umgås med tjejerna så intensivt, för när de är i Piteå måste man ju dela tiden med så många fler.

Sedan jag kom hem har jag i stort fikat, sovit och varit hos barnmorskan. Allt är bra, magen har växt två centimeter sedan sist och jag har gått upp sju kilo sammanlagt. Hjärtljuden var fortfarande 140 och pyret ligger med rumpan neråt, något som inte gått mig förbi för det sparkas neråt mest hela tiden. Fast nu har den en knuten näve eller armbåge konstant riktad uppåt mot revbenen också.

Nu ska jag tillverka fetaost/gräddfil/citronoliv/gurk-röra samt lite fruktsallad marinerad i mortlad kardemumma och citron+sockersås till grillpartyt ikväll. Så vänta bara Djupviken, snart ger jag mig ut i kvällen med en alkoholfri öl i cykelkorgen.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Vi hade det supermysigt! Mer av sånt gärna i sommar. Låter som att ni kommer att ha en jättegod grillfest, vi hade velat va me!
Molly hälsar och säger att hon tror att du kommer att klara dej finemang som morsa.
Puss
mailar dig adresser nu till inbjudningarna!

Mari sa...

Vilken tur att Molly tror det, känns mycket bra! Nu blir det hockey, melon och kaffe. Tänkte på Mollsan när jag köpte melonen, vi verkar gilla det lika mycket jag och hon. Imorgon köper jag grejorna till inbjudningskorten!