fredag, december 29, 2006

Gamla smycken

En av de mest oväntade julklapparna var ett silverarmband som jag fick av min svärmor. Ett armband som varit i släkten sedan 1800-talet, tror jag i alla fall.

Jag är inte så mycket för smycken, egentligen. Visst har jag några obligatoriska örhängen från H&M och Gina men de används sällan. Men smycken med historia bär jag gärna. Kumkum-ringen jag fått av Markus, berlocken som min mormor fick av sin första pojkvän och nu det fina armbandet.

Tanken på gamla smycken fick mig att idag lämna in en ring jag fått av min mamma som in sin tur fick den av pappa för länge sedan på guldsmedsaffären. Ringen är nämligen för liten, men nu ska det bli ändring på den saken.


För övrigt tycker jag att Emmas devis för julaftonen är klockren: "Man ska inte ha fler julklappar när man går hem på kvällen än att de ryms under barnvagnen."

Inga kommentarer: