tisdag, september 04, 2007

Hon sover i en stjärnhimmel

Gick in och stoppade om Siri för en halvtimme sedan. Hon sover i en pyjamas från min barndom i natt. Blå botten med små, vita prickar, som en stjärnhimmel. Hon låg så fint och sög på sin napp och en vildsint ömhet kom över mig.

Första jobbdagen på mitt vikariat blev sådär. Det känns inte som att jag har en egen plats, eller egen dator - utan känslan är mer "hon du jobbar för kommer snart tillbaka så det är ingen idé vi ändrar något". Så jag får helt enkelt gaska upp mig till på fredag och fixa själv. Tur att Sanna kom och gav mig några goda råd, då kändes det genast bättre.

Hämtade Siri hos farmor och farfar och passade samtidigt på att lämna en egenkomponerad (men beställd) höstuppsättning som ett litet tack för all hjälp. Bestämde mig för att strunta i allt fix som borde göras och lekte bara med lilla S fram till läggdags. Sedan har jag och Hemi sprungit 45 minuter på Fårön (farmor var barnvakt igen). Skönt för både hundkropp och människokropp.

Nu är det strax läggdags och bokläsning, Mias systrar, som jag ska recensera.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men jag har varit på ditt jobb idag och tagit upp beställning av namnskylt med ditt namn, som monteras vid ett kontor nästa vecka. Så jag tror det ljusnar.

Mari sa...

Tack tack tack, Emma. Du räddade återstoden av min kväll!!!