fredag, maj 04, 2012

Finns du kvar


Det är inte alltid lätt. Att vara mor, eller dotter. Eller mor och dotter.


Det är inte helt lätt att vara människa och det är inte okomplicerat med relationer hur mycket man älskar varandra.


En mamma, som visserligen bara genomgått en blindtarmsoperation, men som ändå skulle ha kunnat försvinna. Så många känslor, utan förmåga att formulera dem. Testa. Hur klarar jag mig utan dig? Behöver jag dig verkligen? Finns du kvar.


I gränslandet mellan fem och sex. Med hormoner som rusar. En ilsken blick, en svettig, orolig kropp. Och samtidigt så mycket kärlek.


I kväll har vi tagit en promenad med barnvagnen och sett Let's dance på TV4 Play. Min stora kärlek har precis somnat, febervarm om kinderna. Jag ska också lägga mig nu, gissar på en orolig natt. I går väntade Hemi på sin husse en stor del av natten, och Siri låter redan som ett tröskverk när hon andas.


Men det är fredag kväll.


Jag ser månen lysa genom molnvadd, och livet känns bra ändå.

4 kommentarer:

Anneli sa...

Så fint skrivet Mari. Verkligen.

/Anneli

Malin i Luleå sa...

Mari.
Dina ord går rakt in i hjärtat.
Kram <3

Anonym sa...

Denna rädsla å alla dessa känslor! Ibland så oerhört outhärdliga, ibland så fantastiska!

Fint! /Marajja

Mari sa...

Innerligt tack, Anneli.

Tack fina Malin.

Ja, Marajja. Visst är det så. Allt i en enda röra ; )