tisdag, november 26, 2013

Böcker, hårfärg och att tappa bort brev - kanske med flit


Stunder av närhet.

Komma hem till varm brasa och en lunch med maken. Hämta på skolan - och äta middag framför de sista avsnitten av "Kaspar i Nudådalen" med Siri. 

Träffa studenter i flera omgångar. Göra intervjuer och läsa på inför en text som jag inte riktigt vet vart den ska ta vägen - och som snart bör vara klar ...

Ha en rödare färg på håret.

Diskutera Cecilia Samartins senaste på bokklubb och äta rulltårta med hjortron. Att se fram emot en annan bokklubb och Alice Munro imorgon. Börja klura på julklappar, och klia sig i håret och fundera hur många pappersstjärnor som överlevde förra julen.

Tänka på Luleåvisit med familjen, och Cirkus Cirkör-föreställning i december. Inte tänka på den där undersökningen nästa vecka. Den som förmodligen ger det där slutgiltiga beskedet.

Jag vill inte tänka på det, inte ta in det. Så till den grad att jag faktiskt tappat bort två brev som rör tid och plats.

Som om jag vill säga mig själv något.


Inga kommentarer: