söndag, mars 01, 2015

Helgens Helg


* * *
På helgens Helgsidor publicerade jag en intervju med min fina svärmor som är i Thailand och jobbar.

Några av bilderna har jag nog visat tidigare, men här kommer några fler.

Hon och de flesta som hon jobbar med bor i ett "gated community" en bit utanför Hua Hin. Det finns flera poolområden.


Elefant kring halsen, som en vidare påminnelse om mod och äventyr.


I samspråk med en kollega och vän på morgonkvisten.


Simtur efter morgonpromenaden, är en vanlig rutin.


Varje hus har en liten trädgård med mur runtom. Utanför skymtar man områdets restaurang.


Området är jättefint och trevligt.


När Wiweca och hennes kollegor jobbar ingår en måltid, som de äter vid sin långa rast. Kokerskan Tim lagar maten, hon har gått en kurs i svensk matlagning så ibland finns köttbullar och spagetti i matlådorna.


När man som Stockholmare ringer 1177 kan man alltså hamna här. Jag fick tillstånd att följa med in för att kunna ta några bilder. Klockorna på bilden visar både tiden i Thailand och hemma i Sverige.


En ficklampa följer med till jobbet, för att Wiweca inte skall råka trampa på grodan i trädgården på väg hem.

Den ständiga djurvännen.


Många fina telefonmöten, men också jobbiga samtal om våldtäkter och ensamhet - och allt däremellan så klart.

* * *
Ja, det var en del av bilderna från lördagens reportage. Jag skulle gärna åka tillbaka, helst nu på en gång! Detsamma för resten av familjen. Man kan inte låta bli att drömma om att prova livet utomlands för ett tag!

Men nu har vi haft Piteåhelg. Vi har umgåtts en hel del med andra delar av släkten. Vi har sett Let's dance och Mello. Lunchat på stan, eldat och hälsat på en kompis. Och så har jag möblerat om i sovrummet. Jag tror att det känns bra.


Inga kommentarer: