torsdag, mars 12, 2015

Torsdag i fyra bilder


* * *
Väckaren ringer tjugo i sex. Tycker sällan att det är svårt att kliva upp.

När jag skjutsat Siri till skolan håller de här två vännerna mig sällskap i bilen.

Fastspända naturligtvis.

Senare under dagen passerar jag en poliskontroll. Blir inte stoppad, men tänker att de säkert skulle ha fått sig ett leende om de stannat av mig.


På förmiddagen går jag på ett möte, dricker kaffe med några kollegor och skriver klart några notiser och min helgspalt. Väljer en bild och redigerar in de elementen på ett uppslag.

Åker hem och äter lunch. Skönt att sitta i tystnaden, med min bok vid köksbordet.

Tittar på Siris vikta papper och tänker att det är ett litet konstverk. Tycker om linjerna och enkelheten.

Klurar på vad jag vill göra med proppsäkringsskåpet som står på byrån just nu.

Lämnar hemmafunderingar och jobbar vidare. Håller kontakt med några frilansare i Australien, byter ut några bilder, ställer nyanser och mejlar en pdf. Vill få iväg den så snart som möjligt.

Tar fram några dokument inför ett senare möte.


Räknar ihop att jag har lite tillgodo-tid och tar ett snabbt träningspass i gymmet. Så skönt att bara kunna ta en trappa upp, kvickt byta om och köra. Springer intervaller och gör crossfitövningar.


Går på nästa möte, som drar ut på tiden. Kommer hem till min familj. Vi värmer en fiskgryta och äter med quinoa och sallad. Siri får en vän på besök, jag samtalar en stund med hans mamma och sedan promenerar hon vidare medan barnen leker bakom den stängda dörren på bilden.

Jag gör chokladbollar på dadlar, kakao, olja och havregryn. Rullar i kokos och serverar med äpple och banan som kvällsmat.

Sedan är det dags att säga hejdå till vän och göra kväll.

Så går en torsdag. En helt vanlig, och fin.

Jag känner mig glad för solglitter utomhus och en bra känsla inför helgen som snart är här.

Inga kommentarer: