söndag, april 26, 2015

Blandat ur min helg




* * *
Så blev det helg. Den här bönan var glad på fredagsmorgonen.

Hon har hängt med sin mormor en del i helgen.


Jag skrev en artikel om det kvinnliga könsorganet som publicerades i helgen. Känner mig rätt nöjd när jag tänker igenom processen, från idé till genomförande till tryckta sidor.


På lördagskvällen lyssnade jag och Markus till hög musik, tog en öl vid köksbordet och bläddrade i kokböcker. Trampade cyklarna till nyöppnade Bishops och åt.

Jag valde charkplanka.

Det var lite väl stökigt och trångt i lokalen för min smak, men annars var det kul att göra något annat. Vi tror att det är runt ett och ett halvt år sedan vi var ute på restaurang på tu man hand tillsammans.

Lite senare anslöt en kompis och vi satt och pratade någon timma innan vi cyklade hem.


Och så blev det söndag. Jag vaknade vid åtta, men somnade om till tio. Från charkuterier till kesella med nötter och bär. Och kaffe. Fint det också. Läste bok, tvättade, strök kläder och så hämtade jag upp Siri.

Eftermiddagen har gått i ett. Vi har lämnat utrensade kläder på Kupan, veckohandlat och lagat mat. Sett igenom alla avsnitt på Isabelle McAllisters Youtube-kanal där hon fixar med familjens nya lägenhet. Färg och form och smarta tips.

Så gick den helgen och i morgon tar en kortvecka vid. Jag känner mig redo.

Inga kommentarer: