måndag, april 20, 2015

Småsaker hemma

* * *
Tankar inuti. På vad som är roligt, vad jag vill lägga fokus på. På hur Siri mår efter veckan som gick.

Ja, sådant som är nödvändigt ibland.




Det får ta sin tid, visar istället några bilder på småsaker som händer här hemma.

Sedan sängomflyttningen har jag haft läslampan fastklämd i en kudde bakom sänggaveln, liksom i väntan på om sängen ska stå kvar framför fönstret eller inte.

Nu har jag fäst lampan. Med ett läderskärp ur garderoben. Häftstift – i bältets hål – i taket och vips så var det klart.


Ljusare färger på väggen. Vill man inte ha så mycket gardiner gör kläder rummen mjukare, tycker jag.


Ett höghus som vi fick av våra kompisar. När vi tänder det så tänker vi på deras lägenhet i Stockholm. Kanske åker vi till Stockholm i sommar. Har flera saker jag verkligen vill göra där. Och Österlen och Köpenhamn och Göteborg.

Vi får se!


Siri fixade i sitt rum i helgen. Önskade ett skåp att samla sina spa-saker i. Så jag kapade en hylla till detta skåp som stod ute på verandan.

Sedan ordnade hon själv.


Doftpinnar, och en drömfångare som hon köpte i Hua Hin.




Jag har äntligen målat in hyllorna med kalkfärg. Och så skruvade Markus fast hyllplanen i konsollerna.


Så nu har sakerna kommit på plats. Äntligen.

Vi spelar musik på hög volym från stereon igen.


Nu ska jag bara ta hand om några sladdar, sedan är vardagsrummet klart.

För den här gången.

Inga kommentarer: