onsdag, maj 27, 2015

Mysig höstdag i slutet av maj


* * *
Lite så är det, att vi tar en mysig höstdag i slutet av maj  månad.

Med regn mot rutorna pratar jag och Siri om att det skulle vara skönt med yoga, bad, tända ljus och film under täcket i soffan.

Istället drar vi på regnkläder, mössor och hjälmar. Själv trär jag vinterhandskarna på tassarna. Och så trampar vi iväg i skyfall.


När jag handlar fyller jag på ljusförrådet.

Nu regnar det visserligen inte längre, men vid middagstid är kvällen skymningsmörk.


Och vi tar faktiskt ett varm bad efter middagen.

Fyller med mangoskum och pratar om den bästa dagen i vårt liv.


Så tar vi varsin soffa och ser Mitt kök med Leila Lindholm följt på Lilla Aktuellt.

Läser i fina boken "Balladen om en bruten näsa" och kramas länge och innerligt godnatt.


Så gick en onsdag i maj. Det var som en höstdag.

Men med tända ljus och bubbelbad blev det bra ändå.

Inga kommentarer: