fredag, maj 22, 2015

Rabarber och vit choklad





* * *
I duggregn har vi plundrat rabarbern mellan stenarna på grundmaterial till ytterligare en paj. Den här gången med sällskap av färska jordgubbar och vit choklad. Hyvlat med smör på och nu doftar det rabarbrigt och knäckigt i hela huset.

Så har vi fredag. Maken är ute och staplar ved inför nästa vinter, jag och Siri skall krypa ihop i soffan till dansprogram. Jag, något matt efter veckans tredje sjukgymnastbesök.

Det känns faktiskt bättre än jag trodde, att gå dit och få behandling. Och genom vårt småprat får jag med mig tankesaker som gör skillnad i mig, och jag kan ge tillbaka lite känner jag.

Det känns extra bra.

Men nu tar vi kvällen. Med dans, sovande barn i soffan och bästa kvällsmålet med keso, kesella och färska blåbär.

Vi går mot sommar, bären är färska och det gör gott för själen.


Inga kommentarer: