lördag, juli 30, 2016

På dejt med en älskad


* * *
I torsdags efter jobbet kom jag hem till ett middagsförberett hem. Men det var inte jag som skulle äta middag vid vårt köksbord, utan ett gäng av Markus kompisar.

Jag och Siri cyklade istället ner mot stan och gick genom ett festivalglatt Piteå. Hand i hand strosade vi mot nybyggda Kust spa och hotell här i stan. Vi tog hissen upp mot fjortonde våningen och baren. Där beställde Siri en god drink och jag ett glas rosé.

Vi beundrade utsikten och inredningen och njöt av varandras sällskap.


Efter en stund kom vår mat. Detta är Siris portion. Det var mycket gott. Jag åt en högrevsburgare utan bröd.

När vi ätit klart och språkat en stund tog vi jackorna på och gick ut i festivalkvällen. Tittade i klädstånd och bara njöt av folk och liv.

Sedan tog vi en åktur i klassiska karusellen Larven innan vi cyklade hem.

En fin kväll att spara i hjärtat, sannerligen. För det är inte varje dag man får gå på dejt med en ljuvlig snart tioåring.








Inga kommentarer: