tisdag, september 20, 2016

Den oändliga kärleken


* * *
Hon är mitt skogsrå. Min oändliga kärlek. Det finns inte ord som räcker för oss.

Mest av allt; Att få vara henne nära. Hennes kropp i min famn. Hennes naka hud under mina händer när jag väcker henne om vardagsmorgnarna.

Sovdoften. Avslappningen.


Hennes ord: "Mamma, kan vi läsa ett kapitel till? Snälla!".


Hennes tankar om livet och varandet.


Vi har börjat mellanstadieåldern nu. En blandning av vardag och sammetslena dofter av kanel och kärlek. Av att saker är enklare nu, när man får sova hela nätter och inte har  fritidstider att passa.


Varje dag stannar jag upp, även om det bara är en millisekund. Jag tänker på henne, att hon är min stora förälskelse och att jag har tur som får dela mina dagar med just henne.

Min mjuksjälade, stjärnögda.



Inga kommentarer: