lördag, september 17, 2016

Rosa träskor och Swedish hasbeens


* * *
Mammas prydliga handstil i albumet. "Maris första skoldag".

Frillan är inte av denna värld, men jag kände mig fin och förväntansfull, jag minns det tydligt. Jag skulle få träffa min fröknar: Karin och Karin.

Tidigare i veckan bad jag mamma söka reda på bilden, eftersom jag höll på att skriva ett reportage på jobbet. Förra veckan träffade jag nämligen Emy Blixt, personen bakom succéföretaget Swedish hasbeens.

Emy Blixt berättade den intressanta, humoristiska och delvis tuffa historien om träskorna som erövrat världen under en eftermiddag i Luleå.

Tillbaka till bilden: Bilden här ovan föreställer Mari på väg mot lågstadiet. Jag hade klätt mig i det finaste jag ägde, en ljusrosa outfit.

Och rosa träskor, såklart.


Inga kommentarer: