tisdag, augusti 22, 2017

Till Luleå



* * *
Jag har hittat fyra ögonfransar på Siris kinder i sommar. Samtliga har jag blåst bort med en önskan. Flera gånger har hon frågat mig, mamma vad önskade du dig? Men jag har inte kunnat berätta. Förrän nu.

På en frans blåste jag en önskan om att min flicka skulle få ett fint sommarlov, samma önskan skickade jag iväg med nästa ögonfrans. Sedan önskade jag att hon fick en fin födelsedag och en fin dag i Luleå.

~ och alla min önskningar slog in ~

När hon fyllde 11 år fick Siri en dag på stan i Luleå i present. Vi passade på i går, i en dags hålrum mellan danskurs och lära-känna-dag på Svenska Balettskolan.

Vi tog bussen till Luleå och började med en fika. Så shoppade vi, åt lunch och fikade igen. Vi avrundade vår dag med ett besök på Kulturens hus och Luleås stora, fina bibliotek. Dagens bästa, enligt vår fantastiska tjej. Vi hade en så fin, mysig och rolig dag tillsammans.

Vilken lyx, att få göra sådana utflykter tillsammans. Jag tänker på min egen mamma och alla gånger vi gjort liknande saker. Min njutning i att vara med Siri och se henne hitta fina små ting stämmer så väl överens med min mammas blick på mig i samma situation. Ännu en cirkel sluts. Det gör mig varm inuti.

Sedan åkte vi hem med Markus när han slutade jobbet. Hemma fixade han morotssoppa och så åkte de en sväng till svärmor för att kolla Siris bett som nu blivit blåsor. Men det, är en annan historia.


Inga kommentarer: