måndag, augusti 14, 2017

Vardagsmat






* * *
Jag är inne på sista semesterveckan och när jag tänker tillbaka känns det som 
om jag varit ledig länge. Just nu är huset stilla. Hunden sover i sin bädd 
(hon kräver övervakning för tillfället - efter ett missriktat hopp upp på en brygga 
i går har hon en slags ful bula vid ena frambenet som hon gärna slickar på 
- därav övervakningen) och barnet är med en kompis vid bryggorna och badar.

Skön kontrast mot gårdagen då vi först höll badkalas för Siris balettklass 
och sedan middag och tårta för hennes närmaste släkt.

Jag ska strax gå ner och förbereda middagen, jag har en halvlös plan för veckan 
och mat i både kyl och frys. Det är skönt, jag gillar inte att handla varje dag.

Nästa vecka blir dag vardagsmatplanering som vanligt.

Bilderna ovan är i alla fall en snabb vardagsfavorit. Äggmuffins i skinka 
med avocado, bbq-sås, paprika och riven ost.





Inga kommentarer: