onsdag, april 18, 2018

Veranda-tankar


* * *
Fler och fler vägpartier är sopade när vi cyklar mot stan
om morgnarna nu. Det är ett så härligt vårtecken! 

Solbrillor och grusfria asfaltsvägar.

Vårkänslan får mig att tänka på vår veranda.

Så här såg den ut förra sommaren. Ett nätt kafébord
med tillhörande stolar som jag köpt på loppis och
en förvaringskorg från Ikea som soffa.

Möblemanget börjar ha sett sina bästa dagar, och nu
är jag sugen på mer "middagskänsla" i möblemanget.


Funderar på att sälja det stora, fina träskåpet som
ursprungligen kommer från bryggeriet här i stan. Även
om det svider skulle jag vilja ha mer plats för sittyta.

Här är min moodboard: Dova färger som går ihop med
husfasaden. Tänker lite svart, beige/grått och kanske blekrosa.
Bordet och stolarna kommer från Rusta och är nätta utan att
vara mini. Sedan skulle jag gärna komplettera med någon
maffig ljuslykta och stora krukor med träd i.

Vimplarna som jag har sytt får vara kvar, liksom
de stora stenarna och rabarberbladet i betong.


De här inspirationsbilderna har jag haft på skrivbordet
i evigheter. Älskar färgskalan, ljusslingorna och liksom
... hela känslan.

Våren, alltså. Tänk vad mycket fint vi har framför oss.


Inga kommentarer: