söndag, augusti 16, 2020

När att göra ingenting, blir allting

* * *

{ dag 20 }

Det blev tjugo dagar på rad i husbilen. Om jag skulle ha en tjock bäddmadrass och nytvättade sängkläder skulle jag lätt göra tjugo dagar till. Eller jag och jag. Även om det blir skönt att komma hem till egen säng är hela familjen överens om att husbil är så rätt för oss. Här och nu. Bland det bästa vi gjort.


Vardagen och verkligheten känns långt borta och vi lever här och nu, som jag längtat så efter. Inga tider att passa. Livet nerskalat, på ett bra sätt.

Jag vill minnas solnedgångar vid havet. Markus och Siri på Holy smoke. Deras skratt. Leslie som varit nöjd precis överallt. Cykelturer. Regnbågar. Att gå till servicehuset med Siri om kvällen. En arm kring hennes axlar, tillsammans under paraplyet.

Kvinnan som bor i en liten båt året runt och som jobbat med att rehabilitera misshandlade hundar. Mannen som flätar korgar och kände sinnesro vid havet, men som inte kunde få egna barn. Samtalen som händer när man har tid att stanna upp.

När att göra ingenting, blir allting.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att jag fått vara med på er fina resa!