torsdag, september 10, 2020

Jag hade tänkt säga på återseende men det går inte


* * *
Jag hade tänkt skriva på återseende. Eftersom det är så tyst här.

Jag har väl också gått i Instagramfällan. Det är så lätt att posta några stories. Och jag som alltid skrivit långt gillar att formulera mig kort, till bilder. Dessutom får jag liksom svar. Ett hjärta där, någon skrattade gubbe där, några fina ord. Det blir liksom mer levande.

Men samtidigt har jag levt med bloggen så länge.

Senast i veckan träffade jag en som följt mig flera år.

Och då kände jag att det inte går.

Jag sätter inget på paus.

~ däremot skriver jag inte lika ofta.


Jag har i alla fall putsat alla fönster på huset för första gången på flera år.

Delade upp det till max två fönster per tillfälle, för ryggens skull. Det funkade rätt bra.


Jag har ju också hängt en massa med denna sköna dam.


Och kokat häxbrygd till frukost. Chaga, Pau D'Arco och yogite i en härlig blandning.


Har lagat en hel del mat. Majsen på bilden har Siri själv odlat. Jag smörfräste dem med vitlök och rev parmesan över. Till nästa år önskar hon sig ett växthus.


Mot alla odds har Leslie fyllt fem.

En dag promenerade jag nästan 20 000 steg. Både ensam och med en fin väl.

Lika skönt trött i kroppen av det som av ett ordentligt träningspass.

Jag har summerat sommarens läsning också. Min favorit av de här är "Jag for ner till bror". Tycker om allt med den boken!

Inga kommentarer: