torsdag, september 04, 2008

Buss

Jag och Siri har vår tillsammansdag i dag. Jag har en viktig uppgift. Har nämligen lovat min dotter att vi ska åka buss. Hon har pratat om det i flera dagar nu.

Dock är ju bussvägen in till stan lite kort, så jag har räknat ut att vi byter på busstationen och sedan åker med Citylinjen (som visserligen är gratis, men då har vi redan löst biljett) en hel tur och sedan kliver av i stan (och är det hur kul som helst kan man ta en extra sväng förbi Ica och Coop i stan ; ) och går och fikar på lämpligt café.

Det är sånt man inte har funnits i sinnesvärlden av vad som är en rolig torsdag. Men det ska bli kul!

3 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Låter precis som en helmysig torsdag! Kan säkert vara roligare än vad man först tänker sig, även för mamman!

Grattis till giftermål!

Anonym sa...

Det börjar vara ett tag sedan mina barn hade denna upptäckar glädje. Nu kommer det istället någon gång då och då "vi har inget att göra". Varpå jag förnumstigt svarar, "det är bra att ha tråkigt ibland", om det riktigt är sant vet jag inte, men det ÄR så ibland ialla fall. Och "man har inte roligare än man gör sig". Buäh!

En annan som upptäcker livet är dock Wildababyn. Deras blogg roar mig också emellan åt. http://wildabebinochpappan.blogspot.com/

Mvh Hannah

Mari sa...

Tack Maria! Det var roligt - även för mamman ; )

Jo, Hannah, var sak har väl sin tid. Ska kika in på Wildababyn och kolla! Ha det gott!