torsdag, december 30, 2010

En annan dag ...

Någonstans mitt på dagen gick mitt humör snett. Summering av året som gått, tankar kring det som kommer blandat med en massa dålig sömn (Siri ska sova nära nära och vi besväras av växtvärk om nätterna) är starka kandidater misstänker jag. Inte för att året som gått varit dåligt, men, ja så var det i alla fall.

Men istället för att sura ihop helt tog jag mina flickor och sparkade till mamma, sparkföret var uselt, men väl framme fick jag ett glas vin och några chips. Vi tittade på ett fint nybygge till stuga på datorn och så följde mamma och hennes sambo oss en bit på vägen hem. Vi stannade till på min farmor Siri och farfar Tores grav, där det brann ett ljus innan vi önskade gott nytt år under stjärnorna.

När vår Siri somnat för natten spolade maken upp ett bad åt mig, där jag legat och filosoferat och mått bra bland badsalt, tända ljus och varma vattenångor som dansade på ytan. Jag har just kommit upp från badet, mjuk i kroppen ska jag dricka te och hoppas på en god natts sömn. Tacksam för allt jag har. Tack för att jag blev påmind om det just i dag.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Fint att se dig idag, ger mersmak :) kram!

Lina sa...

Ja, det är fint att påminnas ibland. :)

Önskar dig ett fantastiskt nytt år!
Kram kram

Lina

Mari sa...

Detsamma Hanna. Hoppas ni hade en mysig kväll i går. Kram!

Lina, jag önskar dig också ett fantastiskt nytt år med mycket roligheter, vilsamheter och framgångar med ditt företag. Hoppas att ni har en skön första januari!

Kram på dig.