måndag, december 20, 2010

Girlanger och bilderböcker

God jul-hälsning pryder olivträdet i hallen!


Jag och Siri har gjort gran-girlanger till fönstrena i burspråket.

I veckan ska vi pryda dem med små julgranskulor.

Den här var Siris kvällslektyr i går. Vackra bilder, jag minns själv känslan
när jag fick höra den som barn. Älskar också stilen på rubriken, så vacker.


Jag jobbar min sista dag innan julledighet i dag. Lite frisörbesök, hälsoscanning och julklappsinslagning väntar i veckan, det ser jag fram emot.

Helgen har stilla flutit på. Julmusik på kulturkafé med Siri och Markus, gemensamma middagar, både hos farmor och farfar och julbord på restaurang. Tid tillsammans och tid att gå undan själv, men framför allt lugn och ro och någon slags harmoni.

2 kommentarer:

Martina sa...

E älskar oxå de där böckerna. Men ibland får man nästan censurera, eller göra en förklarande utvikning, när t.ex farbror Blå är i farten. :-)

Mari sa...

Det finns några fler hos farmor, tror det blir högläsning nästa gång vi är där. Jag minns bara denna, men känner säkert igen de andra när jag väl läser dem. God jul, Martina!