torsdag, februari 10, 2011

Handvärme

Jag känner mig alltid frostbiten. Fryser konstant och lider av det. Iskall om händer, fötter och nästipp.

Dagar när det är kallare än minus 21 måste jag stanna i biblioteksfoajén och tina upp händerna innan jag kan cykla vidare mot jobbet.

I julklapp fick jag handskvärmare och dessa har jag testat i dag. Två små påsar som man skakar igång avger värme i tolv timmar. De ska inte ligga direkt mot huden, men jag har haft dem i handflatorna i mina dunhandskar och det var ljuvligt.

Som två varma, spinnande små kissekatter i handskarna. Till nästa vinter investerar jag nog i handskar med batteridriven värme.

3 kommentarer:

Nelya/Lavendeldockor sa...

Hej Mari,

Vill bara hälsa och säga att här är en till som fryser ofta:)
tack för tipsen!

Anonym sa...

Dem är ljuvliga! Finns liknande som skosulor med, underbara för heldagar utomhus. :)

Mari sa...

Hej Nelya, så lite så. Kanske vi blir liiite mindre frusna nu ; )

Kram.

Tack för tipset Sigrid. Jag skulle vilja ha allt med värme. Mössa, jacka, täckbrallor, handskar och skor : )
Kram.