tisdag, november 08, 2011

Tisdag

Det är så mycket jag vill greppa och samtidigt inget alls.


Just nu skulle jag helst försjunka i yogavärlden. Pendla till shalan i Luleå, träna i två timmar, dricka te ur den stora grytan på spisen och åka hem till familjen. Äta gott, bada med Siri och mysa framför kaminen innan tidig kväll och vila.


Jag tänker också på den här tiden förra året. Hur min resa har sett ut, den som jag inte formulerat här. Hur världen gjorde en kullerbytta då. Och aldrig mer blir sig lik. Och så är det ju, livsomvälvande saker gör att vi inte går tillbaka till samma som innan, vi går vidare. På något sätt.



Ett helt år sedan. Mikrosekunder och oceaner av tid.



Det är tisdag i dag. Den fina gasspisen har flyttat in i köket, Siri sover i dubbelsängen och jag förbereder mig för att hugga tag i rolig redigering och inhopp som föreläsare / lärare.

Inga kommentarer: