tisdag, februari 14, 2012

Ett år sedan

Under helgen har jag haft hemmet fyllt av flickor. En fyrbent och två tvåbenta. Egentid i olika rum blandat med restauranglek (vad annars), sparktur i solsken, Melodifestival och fika på stan.

Jag har också tagit bussen till Skellefteå, varit på vinprovning och sovit över. Haft en ledig måndag med familjen och sovit flera långa nätter. Ändå känner jag mig sliten idag, trött i kroppen och lite förkyld. Fundererar på att stå över kvällens yoga, men jag vet inte ännu.

Alla hjärtans dag. Jag vet inte. Kanske firar jag och Siri med en skumraket efter middagen. Det är i alla fall stor skillnad motför den 14 februari förra året. Då hade vi tagit bussen i närmare trettio minusgrader till Umeå.

Omtänksamhet, gelehjärtan och ett hjärta ritat med permanent marker-penna. Jo det var fint, men jag är glad att vi inte är där i år.

Inga kommentarer: