söndag, maj 11, 2014

Chokladbollshänder


 * * *

Chokladbollsbak ger vackra fingrar.

Och smutsiga handfat : )

Vi har haft en skön söndag, med besök av bästa-vännen-Lisen.

En dag då vi fixat och donat utan tider och listor att pricka av. En dag med lite besök, valpmys hos syster och en härlig långpromenad med svärmor.

En dag när man ändå, så här vid halv nio om kvällen, gäspar och längtar till sängs.

Har egentligen inte så många ord att skriva.

Det finns så klart viktiga ord från helgen: funderingar, diskussioner. De som nått längst in i mig och känts mest relevanta kom utifrån en sociala medier-diskussion om vinnaren i Eurovision song contest.

En vän till mig skrev de klokaste och mest insiktsfulla som satte fingret på något som skaver och som behöver komma fram i ljuset.

Själv har jag svårt att förstå varför vi har ett behov av att placera människor i fack, varför det är så viktigt. Han, hon, hen. Bröst och skägg. Socialt kön och biologiskt.

Här finner jag förresten en intressant text: "Tolerans är inte Conchita Wursts främsta seger".

Men ja, jag klurar vidare och avrundar helt enkelt veckan, en mittenvecka i maj, med två dubbelgluggar.




Inga kommentarer: