tisdag, maj 06, 2014

Stockholm II / Vintervik och djur


* * *

Vi började fredagen med en promenad. Gick förbi en liten öppen djurpark i Aspudden. Tittade på hästar, kor, getter och kaniner.


Vidare förbi fina lekparker. Kallt i luften men värme från solen.

Och karatesparkar upp i luften av barnet.


Vi gick på spångar och tittade på båtar. 


Och som alltid när jag är iväg, tänker jag på hur ett vardagsliv just här skulle se ut.


Tittade in i tunnlar.


Alfred Nobel sprängde visst här.


Och så Winterviken, luftigt sådär en blank vardag.



Extra kul för Siri att se, då vi följer "Sveriges yngsta mästerkock" som är inspelat här.

Vi fikade. Gott. Och tittade in i festvåningen. 


Och jag är så glad att få resa med mina fina.

Den här damen är ett ypperligt resesällskap.




Med magarna mätta av fikabröd och kaffe promenerade vi vidare, förbi trädgårdskafé och kolonilotter.


Så slutar jag med en bild där vi matar änderna vid sjön Trekanten.

Själva fortsatte vi med att besöka Vasamuseet och äta middag på sushiköket.

Och så var en dag till i Stockholm slut.


3 kommentarer:

Hanna sa...

Fina bilder! Gör mina morgonturer i dom här krokarna! Det är finfin vardag det :) kram!

Hanna sa...

Fina bilder! Gör mina morgonturer i dom här krokarna! Det är finfin vardag det :) kram!

Mari sa...

Kan tro det, Hanna : ) Kram!