tisdag, maj 13, 2014

Svart:are


 * * *

Vi flyttade ut glödlampsslingan i svart från fönstret och hängde i en båge över bordet istället. Och då kom lusten till fler svarta detaljer.


Tog in en kvist från vinbärsbusken.


En flaska matt sprayfärg senare har två ljusstakar i köket (och två i badrummet när jag ändå höll på) ändrat färg.


Och så en björkskål jag köpt på loppis. Den är nu svart botten till glaskupan.

Och det där blinkande Eiffeltornet som Siri köpte i Paris.


Lite förändring, från flytten av en ljusslinga. Sådana enkla projekt tycker jag om.

Och i dag har vi tisdag. Markus jobbar sin kväll och jag och Siri har som vår tradition bjuder ätit lax tillsammans med grönsaker och sesamrostade noriark. Och sett de unga mästerkockarna göra sushi och chokladdessert.

Sedan har jag fortsatt min tisdagstradition med yoga medan Siri somnade.

Sitter här vid datorn och känner bröstryggen, lätt avslappnad. Kotorna på plats, lite mjukt.

Siri är förkyld och andas dåligt och sover oroligt. Jag vet att det blir en halvdan vaknatt, men det känns okej. De flesta nätter sover vi bra nu.

Och snart kommer min man hem från arbetet. Då ska jag krama honom, och prata igenom dagen över en kopp te.

Tisdagstraditioner. Jag tycker om er.


Inga kommentarer: