lördag, september 27, 2014

Klunganfredag

Fotograf: Patrick Näslund

* * *
Det blev en fin kväll i går. Mötte upp min man vid matvarubutiken och handlade tapas tillsammans. Lämnade kvar cykeln i regnet på jobbet och följde med i bilen hem. Åt middag vid tända ljus innan vi begav oss till Christinasalen och Klunganföreställningen "På rätt sida om okej".

Såg deras "Det är vi som är hemgiften" i Luleå får några år sedan och baserat på den upplevelsen såg jag verkligen fram emot kvällen. "På rätt sida ..." kändes inte riktigt lika mörk, även om vissa scener får skrattet att fastna och för det mesta (kanske hela tiden) finns det en svärta därunder.

Men framför allt är det så otroligt skruvat och bra. Och hur de använder kropparna och gångstilar och gester, det är faktiskt helt fantastiskt. Sedan blir jag glad, för att Klungan med deras karaktärer och skruvade humor faktiskt lockar så mycket publik. Det känns liksom bra för mänskligheten och mitt hjärta.

Sedan åkte vi till mormor och hämtade Siri, som fredagsmyst där. Jag fick ett glas rödvin och vi satt och pratade och åt ost och oliver. Sedan tror jag hela familjen låg i sängen före elva.

En fredag med många-bitar-som-ska-synka på jobbet. Och så en fantastisk kväll, med middagsdejt med maken, teater, skratt och en stund hos mamma och hennes sambo.

Och så en helg på det.
Underbart.



2 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Låter underbart!

Mari sa...

Ja, verkligen! Med utropstecken till och med ;)