söndag, oktober 12, 2014

Firad


* * *
Här sitter jag, mitt i livet.

Firad av min familj hela dagen, för i morgon fyller jag 36.

Några år nu, har jag haft mindre lust att fylla år. Det där med barnet som inte kom, obönhörligheten i att bli äldre just på grund av det. Men nu känner jag mig glad att vara min ålder. Glad i livet.

När Markus tog bilden här ovanför skulle jag precis åka och hämta Siri. Hon tillbringade en stund av eftermiddagen med sina kusiner. Sedan gick hon på terminens näst sista yogaklass medan jag sprang backintervaller på Strömlida.

Och så ett tredje och sista kalas när jag kom hem.

Känner mig firad och klar, och ändå har jag inte ens börjat fylla än!


4 kommentarer:

Catarina sa...

Grattis i förskott

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen. Jag har lagat lax efter dina recept det blev riktigt gott. Kram Gertrud

Mari sa...

Tusen tack, Catarina!

Tack Gertrud. Kul att höra av dig, vad glad jag blir. Så roligt att du lagat lax efter mina recept och att du gillade. Jag och Siri har laxtisdag imorgon igen, vi får se vad vi hittar på den här gången! Kram.

Elin sa...

Fint skrivet Mari! Kram!