tisdag, oktober 14, 2014

Tygklädda sladdar, hur enkelt som helst




* * *
Det börjar komma upp saker på väggarna i vardagsrummet igen.

Tidigare hade vi klamrat ihop sladdarna till tv:n och apple-tv:n på väggen ner till eluttagen. Det blev svårt att få snyggt. Två vita och en svart sladd i olika tjocklekar. De där plastklamrarna som är fula i sig och som syntes lite väl mycket där på väggen.

Tidigare i år såg jag ett tips på att sy sladdgömmor, då man alltså klipper ut ett långt stycke tyg, syr ihop två långsidor mot varandra, vänder det, monterar lös elkontakten, trär på "tygtarmen", monterar fast kontakten igen - för att ha en snygg 'tygklädd' kabel.

Gillade idén, men hatar att vända sådana tygtarmar. Dessutom med tre sladdar.

Jag valde att göra det ännu enklare för mig. Klippte sönder ett lakan, i nästan samma nyans som väggen, och lindade helt enkelt remsan kring sladdarna. Jag är mycket nöjd, och passade på att klä in sladden till fläkten och en lampsladd när jag ändå höll på.

Hemmafix när det är som enklast - och med nöjdhetsresultat.


Inga kommentarer: