tisdag, oktober 21, 2014

Snurr


* * *
Det är sidkorrektur och textkorrektur och feedback så det snurrar i huvudet nu. En stund till av mycketjobb, men jag längtar efter att kunna landa i mig själv. Sitta framför kaminen i vardagsrummet. Krypa ner i sängen hos min flicka om kvällen och kramas, utan att veta att sidorna väntar på mig.

Det är roligt också. Jätteroligt och givande. Jag vet att jag snart kan landa, och det är välbehövligt.

Var på behandling för min rygg igår, försökte fånga upp innan det gått lika långt som vanligt. Idag krampar det i vänstra sidan och jag känner mig oändligt stel och sliten, men jag vet att krampen löses upp på någon dag och jag blir mer balanserad och hel.

Och så var jag tillsammans med en vän och lyssnade på författaren Ester Roxberg, som skrivit "Min pappa Ann-Christin". Intressant ämne som väcker många frågor i mig.

Det ska jag tänka mer på. En annan gång.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gör du för behandling av ryggen? Jag har också problem med ryggen. Mvh Sara

Mari sa...

Hej Sara. Jag har provat det mesta. Har inte hittat någon specifik teknik som hjälper, men Bosse, som driver Massage och Muskulering i Piteå (googla) har hjälpt mig mest av alla. Han knäcker inget och masserar inte - mig i alla fall - i traditionell bemärkelse. Istället trycker han, ja jag kan inte förklara. Men mig har det hjälpt oändligt. Kanske kan man läsa mer på hans hemsida vad teknikerna heter och hitta någon / få tips av honom - tänker om du inte bor i Piteå.

Lycka till, problem med ryggen är inte kul!

Anonym sa...

Tack Mari! Ska googla, bor i piteå. Trevlig helg! /Sara

Mari sa...

Lycka till. Hoppas att du finner något som hjälper!

Kram.