söndag, maj 22, 2016

Segt långpass och förberedelser



* * *
Jag är på väg till min sjunde jobbdag på raken och känner mig något trött i huvudet.

Men veckans träning har blivit av.

Det tuffaste passet gjorde jag i torsdags och det var faktiskt en utmaning som jag gruvat för att genomföra. Men jag gjorde det.

4x4-minutersintervaller.
Alltså fyra minuter i lägre tempo och fyra minuter i högre. Åtta gånger om, utan vila.

I fredags styrketränade jag hemma och i dag har jag sprungit veckans "långpass" som var på 90 minuter. Jag kände mig föga motiverad, men vädret var fint, Maratonpodden intressant och så fick jag testa sportdrycken som serveras på själva maran. Den var rätt god, faktiskt.

Däremot kändes kroppen tung och seg. Nåja, alla träningspass kan inte vara roliga och lätta.

- - -

Det är alltså två veckor kvar nu.

Det fattas bara några småsaker inför loppet, som skavsårsplåster. Och så ska jag och fixa ryggen igen, för andra gången inom loppet av en vecka så helt bra är den inte.

Sedan är det nedtrappning i träningen (samma antal pass per vecka, men kortare distanser). Och så springer jag Vårruset måndag samma vecka som maratonloppet går. Det blir sista träningspasset innan det är dags.

Inga kommentarer: