torsdag, april 27, 2017

Fjäder i handen


* * *
Det var inte meningen från början, men i dag hoppade jag in och pratade inför fyra åttondeklasser om en sak jag sällan tänker aktivt på men som jag lever med varje dag. Källkritik.

Jag pratade om mitt jobb, hur det påverkar mig och fungerar på min arbetsplats. Breddade bilden, pratade kring begreppet. Ställde frågor och visade aktulla exempel. Så såg vi film på ämnet och pratade med den som utgångspunkt.

Efter dagen kände jag mig mör, men med en känsla av att ha gjort ett bra jobb. Och även om det känns innan, så var jag inte nervös. Eleverna var fina och uppmärksamma.

Så jag ger mig själv en lätt fjäder i handen, för att jag kunde. För att jag fixade det.

För att jag trodde på mig själv.

Ett steg framåt, ett utvecklingssteg vidare.

Livet står sällan stilla, även om det endast rör sig i det lilla.


Inga kommentarer: