torsdag, april 06, 2017

Min dag i skor

* * *
Direkt efter att jag skjutsat till skolan tog jag gamla maratonskorna på och gick ut med hunden. Det är härligt med asfalt på gångvägarna och att kunna ta snabba steg med lättare skor. Hon är som mest aktiv på förmiddagarna, så det känns fint att kunna upptäcka närområdet med henne tidig om dagen.

Sedan bytte jag till mina kortdistans-skor och sprang en timme. Lyssnade på podd och tänkte på löpteknik. Det gick tungt och jag hoppas snart att det ska lossna.

Så åt jag mellis och tog en dusch. Bytte om till kängor och cyklade in till stan för att äta lunch med mamma. En ljummen vårsallad med chevre och en kopp kaffe samt två timmars umgänge senare cyklade jag hem. Skorna nerstänkta av smutsiga vattendroppar.

Till slut drog jag av min stickade strumpor och hasade fötterna i gamla Birkenstock. Jag går aldrig utan skor hemma. Antingen har jag sandaler, tunnare tofflor eller tjocka fårskinnstofflor. Jag känner mig snabbare i sandaler och varm och skön i tofflor.

Ja, så fort och fint gick en ledig mitt-i-veckan-dag.

Med olika gympadojjor och kängor och hemmaskor genom torsdagen.

Och snart, snart har vi helg.


Inga kommentarer: