måndag, september 04, 2017

Ute under tak


* * *
Under en av semesterns sista dagar fotar jag vår veranda,
men har inte tittat på bilderna förrän nu.


Tycker så mycket om att verandan, och ingången, är under tak.


Pardörrarna öppna mot uteliv.


Och direkt kameran kommer fram, så kommer också hunden.


Jaha, du byter vinkel. Då flyttar jag mig lite åt sidan här.

Blir det här bra?


Ett gammalt loppisbord, en hästtavla från kallvinden
och virkat överkast från Markus släkt.

En ny vas och en kvist från svartvinbärsbusken.


Vimplar på rad, som jag sytt av spillbitar.


Syrénbuskarna börjar bli stora.


Mysigt, att kunna lämna kuddar och filtar ute utan att de blir blöta.


En sten i virkad duk, ett gammalt pyssel som fått flytta ut.


Och skåpet som liksom hör till huset.

Nu står det på bron.

Nästa år kanske det får lämna plats. Skulle vilja möblera
annorlunda här, mer sittplats på något vis. 


Som vanligt har Siri gjort en läshörna och här har hon
tillbringat många sommarlovstimmar.

Jag höjer kameran, och vad?
Självklart tar fröken Leslie plats i bilden.

Blir det här bra, mamma?


4 kommentarer:

Linda sa...

Vilken rofylld veranda! Och gulligaste hunden! <3

Mari sa...

Tack snälla Linda :)

Anonym sa...

Ja, ni har verkligen en underbar veranda! Tak måste vara det bästa. Vill också ha! Och vill också ha en sådan där underbar vovve! :-) /Birgitta

Mari sa...

Birgitta: Ja, tak är det bästa! Blir spännande att se vilken hund som flyttar hem till er!