torsdag, maj 17, 2018

Trädgårdsliv


* * *
I söndags hade vi stora trädgårdsdagen.

Kratta löv, rensa ogräs, plantera.


Vildhallonen är glada.


När jag tog upp kameran ångrade jag mig.
Det såg liksom så stökigt och hejsan svejsan ut.

Men sedan tänkte jag om. Ambitionsnivån just nu ligger
där jag orkar. Och själv gillar jag mer hippieträdgårdar med skeva
krukor än perfektionism. Det fritänkande fångar mitt hjärta.


Siri var peppad på att plantera. Hon har 
odlat upp majs inne under våren.


Så stor nu, att hon kan ha mina trädgårdshandskar.


Snälla farmor var generös, som vanligt.


I år tar vi bort sandlådan till förmån för potatis-pallkrage.
Med åren har pallkragarna kommit att stå lite skevt,
men de fyller sin funktion i alla fall.


Och sedan var hunden borta (fast hon var kopplad i lina).
Det visade sig att hon uppskattade skuggan inomhus.


Inga kommentarer: