onsdag, februari 27, 2019

Att få vara nära henne


* * *
Att få vara nära henne, är det bästa jag vet.

Hennes bakhuvud på min arm när vi läser högt om
kvällarna, hennes glädje för en liten present. Hennes
hjärtliga symboler i sms. Allt som hör henne till.

När vi sa godnatt i går sa hon till mig: "Mamma. Om det är
en sak jag vill att du ska veta så är det att jag älskar dig
".

Det här bokmärket fick jag av min flicka på Alla hjärtans dag.


Det har legat i boken "Stoner" av John Williams. Nästa vecka
ska vi träffas i bokklubben och prata om läsupplevelsen.

Den här boken såldes alltså i ett fåtal exemplar när den gavs
ut första gången, men har sedan dess fått ett uppsving
och räknas nog som en modern klassiker numera.

Jag är fascinerad av den och tycker om den, men
helt såld är jag inte. Den är väldigt ledsam också.


Men läsupplevelsen var fin, och varje gång jag
slog upp boken så möttes jag ju av dessa ord.

Att de gör mig varm om hjärtat,
behöver jag nog inte skriva.


Inga kommentarer: