fredag, februari 08, 2019

Fredagslista


* * *
Hittade en fredagslista för ett tag sedan, som jag sparade.
Och nu kändes det som om det passade fint att fylla i den nu.

 Här hemma har vi precis ätit middag. Jag hör att Markus traskar
till kaminen då och då för att lägga in mer ved. Diskmaskinen går
och jag sitter vid köksbordet med två tända ljus sedan
middagen. På ovanvåningen leker Siri med en vän.

Jag har en skön känsla i kroppen. Helgen breder
ut sig framför mig och det känns fint.



Vad är du glad för idag?
För tulpanbuketten jag fick av min familj i veckan. Fick den som
grattis för att jag utmanat mig själv och gått utanför min komfortzon.


Vad har du på dig idag?
Gråsvarta jeans, mc-boots, en vinröd volangtunika och runda
örhängen. På bilden provar jag en mjuk tröja som jag har fått.

När jag ser bilden tänker jag att jag har
väldigt bra ögonbrynsdagar för tillfället.
Vad lyssnar du på idag?
"Skäringer och Mannheimer"-podden när jag cyklade.
Börjar känna mig lite less på Träningspodden, och blev
tillfälligt anti när jag läste om Jessica Almenäs och
draghunds-historien. 
Lyssnade på meditationsmusik när
jag ville koncentrera mig på jobbet.
Vad är du på för humör idag?
Ganska glad och harmonisk.

Vad blir det för middag?
Vi har ätit rödspätta i ajvarsås med kokosmjölk och koriander. Det
fanns broccoli, ris och mangosallad att äta till. Mjukt i magen!


Till lunch åt jag pofibergröt med äggvita och majskakor
med majonäs och skinka. Plus massa sallad och surkål.
Hur ser dagens planer ut?
Dagen är nästan slut nu. Vara med Siri en liten stund när hennes
kompis åker hem. Sedan dricka te och se på "Modern family".
Helgens planer?
Familjepromenader med hunden, springa långpass. Äta gott. Vila.
Fixa inför nästa arbetsvecka. Typ tvätta, baka mellis och veckohandla.
Vad längtar du efter just nu?
Mindre ont i ryggen och något chokladigt!


Inga kommentarer: