måndag, april 23, 2007

Gråväder = läsväder

Lätt regn i luften. Siri som tittar ut genom regnskyddet och sjunger sin finaste lalalalaaaa-sång. Hemi som travar lös bredvid mig och tar sig en lukt i gräset då och då. Björkar, där klara regndroppar ser ut som omsorgsfullt påträdda pärlor. Videkissar. Doft av mull. Mossiga kvistar som blåst ner.

Ibland känns gråväder helt okej. Lunchen ackompanjerades av tända ljus och Magnus Carlson på stereon (inte schlager-Magnus, Weeping Willows-Magnus).

Men nu ska jag inte bli sittade vid datorn medan Siri sover middag, istället blir det yogite med ljummen mjölk och fruktsallad på mango, hallon (ur frysen) samt banan och äpple. Sedan ska jag läsa, det är ju världsbokdagen!

3 kommentarer:

Nybliven sa...

Haha. Nu ÄNTLIGEN fattade jag. Har läst hela tiden läst yogite som "jogajt" och inte alls fattat vad du skulle förtära... Efter ett par läsningar (eller tre, eller fyra) och en sökning på Google för att komma underfund med om det kanske kunde vara en ny sorts yoghurt (men med ljummen mjölk...hmmm..?) kopplas äntligen mina ledningar ihop. Kan man fortfarande skylla på amningen?? :-D

Mari sa...

*fniss* Kanske skulle ha använt ett bindestreck för att göra det lite tydligare ... kan hända den bästa!

Man kan skylla allt på amningen. Hoppas jag. Själv cyklade jag iväg och handlade nu ikväll, hon i kassan frågade "Tre eller åtta?" och jag svarade "Spelar ingen roll" och hon kontrade med "Jag menar har du tre eller åtta kronor? I småpengar?" Hmm ... när jag kom hem var jag tvungen räkna efter, såg på kvittot att jag handlade för 42, så hade jag haft tre eller åtta hade det blivit 45 eller 50. Men jag var inte med på långa vägar och skämdes lite när jag packade mina varor.

Nybliven sa...

*hahahahaaaa*

"Spelar ingen roll"... Undrar om kassörskan tyckte det var precis lika roligt som jag just gjorde??
Det är ju bara så sköööönt att jag inte är ensam om hela den här förvirringsgrejen! Men jag gruvar lite för den dag jag slutar amma och inte längre har nåt att skylla på...