onsdag, april 25, 2007

Nyaste tjejen

I morse klockan 8.27 såg den här tjejen dagens ljus.

Mårten och Toves dotter, Siris kusin.

3 105 gram tung och 48 cm lång.

Var ute på morgonpromenad, lyssnade på Regina Spektor på radion och tänkte att "när den här låten är slut ringer jag svärmor och hör om det hänt något på bebisfronten". Men innan låten var till ända ringde Mårten själv och berättade den glada nyheten. Och jag fick höra hennes små nyföding-ljud i bakgrunden. Och blödig som man blivit smågrät jag hela vägen hem.
Det är så vackert och så härligt och de har en sån fin ny tid framför sig.

Hanna och Mia från Piteå har varit här idag, vi har lunchat och druckit kaffe och varit en sväng på Myrorna. Det har varit toppen att ha besök! Sedan gick jag och mina tjejer ut i eftermiddagssolen med Karin och Arash. Jag promenerade i kortärmat och det var varmt och skönt! Klockan är snart sju och balkongdörren står vidöppen.

Siri har gungat i lekpark för första gången idag, klappat händerna mest hela tiden och snurrat från rygg till mage för första gången. Dessutom har Markus namnsdag.

Vissa dagar är allt något extra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen, alltid nåt att fira. Och till kusinen.

Visst är det härligt med solen, äntligen här! Jag har varit och knäckt till ryggen idag, det var hemskt men skönt så här 15 timmar efteråt. Men hela dagen var förstörd. Har knappt kunnat röra mig, men nu har jag inte ont längre.

Har nog burit för många och tunga hinkar bilad betong i vinter.
Ha det
/Johannes L.

Mari sa...

Jo, ryggar brukar ta stryk av mycket och tungt arbete. Sedan kanske man biter ihop lite extra när man vet att man jobbar åt sig själv ... Hoppas du tar det lugnt även om du inte har ont, så att kroppen får en chans att återhämta sig. Kanske med en kaffe på er fina balkong?!

Här råder lugnet, Siri sover och Markus och Hemi är ute på kvällsprommis. Själv borde jag skriva krönika ...

Over and out.