onsdag, juli 30, 2008

Blåbärsbullar och kalasbarn

I dag har vi firat Markus födelsedag hela dagen. Från present i sängen, till gäster mellan 11 och 19. Det har varit en fin och solig dag med kaffe, prat, jordgubbsgrottor, blåbärsbullar och jordgubbstårtor. Bra också när många kom lite utspritt så får man sig lite mer rejäla pratstunder.

Av mig (och våra tjejer) fick den blivande maken en upplevelse i present. På lördag kommer moster Karin och barnvaktar medan vi styr kosan mot Luleå och Luleåkalaset och Lars Winnerbäck. Jag har sett honom ett flertal gånger, men Markus har nästan alltid lyckats jobba. Nu blir det äntligen vår tur tillsammans.

På tal om blivande make. Det närmar sig. Gaah! Insåg det när jag läste Anjas blogg och hon skrev om sökande av kläder till ett bröllop tre veckor bort och jag fick en liten kallsup när jag insåg att det var vårt. Det är nära nu! Hur kan man förbereda sig mentalt. Verkligen förstå?

Markus fick telefonsamtal från USA idag och vi blev mycket glada av att få en långväga, men nära vän som gäst.

Jag har haft brudklänningsprovning i dag och nu har den verkligen tagit form. Jag tror det blir toppen. Vi har även tagit våra första trevande danssteg i valstakt. Och där behövs det träning, vill jag lova.

Så går livet vidare, denna sista semestervecka. Utedagar med fina familjen. Träning. Cykelturer. Livet när det är som bäst.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var nog inte nåt förberedd mentalt, följde bara med "the flow", det gick bra. Vals hade vi inte övat heller, det gick mindre bra :). På tal om klänning till bröllopet har jag ju så tur att jag fick en så fin av dig!

Anja och Jonas sa...

Ja, blivande fru G, snart är det dax! Vill du att jag ska påminna dig fler gånger under de här 16 dagarna och 1½ timmarna det är kvar till dagen D?! ;o)
Om du klarar av att gifta dig (STORT!) så ska nog jag klara av att hitta en klänning. Eller en kjol passande görna Åre-blusen för den delen.

Anonym sa...

hej! Tjuvkikar och grattar min jobbarkompis på födelsedagen :) fast nu ser ja att ja va lite försent ute.. men hoppas han hade en bra dag igår då :)

Vi ska gifta oss om ett år, och det känns ändå som att jag har jätte mycket att göra! hihi :)

!ngela Bj sa...

Hej! Jag längtar massor till brölliset!

Det är tur att jag har läst i extra att det -är inte fel med svart på bröllis- pust, vilken lättnad för mig.

Kram

Gudmodern sa...

Behöver ni en kurs i vals så kan jag erbjuda mina tjänster. Det är faktiskt den enda dans jag är riktigt vass på. Om ni inte vill ha kursen utan nöjer er med ett tips, så ska ni tänka korumpa. (3/4delstakt; ko-rum-pa, ko-rum-pa, osv)
Hur ni än susar fram över dansgolvet kommer ni att vara tjusiga(st på stället!)
Grattis i förskott!

Mari sa...

Emma, tur jag bara ska dansa vals med Markus. Vi ska nog kunna hasa oss runt på något sätt! Börjar känna att det är på g nu, men tror den känslomässiga förberedelsen kommer i och med att vi ska åka till musikernas replokal och lyssna på själva vigselmusiken. Vet inte varför, har bara en känsla av det. Kram på er.

Hej Malin. Markus hade en fin födelsedag. Han gjorde en kort endags-sejour på jobbet, men är nu hemma med feber-Siri. Hoppas ni har det bra under föräldraledigheten och lycka till med bröllopsplaneringen. Det känns som om jag kommit på nu att det ändå är en del att göra, så smart att vara ute i god tid!

Ja visst, Ingela. Svart är rätt enligt Extra. Blir så kul att se vad du hittat för outfit! Kram.

Tack Karin. Jag kommer garanterat att tänka på korumpan. Kör det ihop sig totalt så får vi väl kalla in dig och dina specialkunskaper. Vilken rolig talang, att vara grym på vals. Kram på dig.