måndag, mars 16, 2009

Skickar vidare

Det börjar vara ett tag sedan jag fick denna fina utmärkelse av Nybliven. Minns inte reglerna exakt, men vet att man ska skicka vidare till några mammabloggare man gillar. Eftersom flera av mina vänner i länklistan här intill är fenomenala mammor till både barn och djur - och därmed väl världa en mammabloggutmärkelse - får de sig en liten award allihopa.

Men istället för att sätta punkt där tänkte jag tipsa om några föräldrabloggar som jag läser med stor behållning. Såna jag följt länge, inspirerats av och många gånger beundrat - både när det gäller hur de skriver och hur de hanterar livet.

Så här kommer de, föräldrabloggarna jag gillar:

Heja Abbe.
Abbe föddes med ett hjärtfel och Abbes pappa skriver små pärlor till betraktelser kring föräldraskapet. Jag blir ofta berörd. Och inspirerad. Stora doser kärlek och ord som får mig att se det fina i vardagen.

Helgas dagbok
Välskriven dagbok som jag följt länge. Började läsa när Helga och hennes man kämpat i IVF-träsket lång tid. Har via hennes ord följt med på resan till Korea, där de hämtade hem sin Q. "Ett av mina motton, som också var en tanke bakom denna blogg, är att känslor inte är förbjudna hur svarta och skamfyllda de än är. Däremot har man ansvar för hur man uttrycker dem eller hur de får en att handla. Men känna dem måste man få göra."

Maja Gräddnos
Också en lång resa med IVF i botten, men nu är Maja mamma till Lilla Bill och Lilla Bull. En stark, klok kvinna som genomlidit en hård jobbstrid och en äktenskapskris de luxe.

5 kommentarer:

Anonym sa...

sandaler minsann :) så söt, i riktig madicken-anda

Anonym sa...

Hej hej :) Nu har jag en liten stund över att sy en jacka om du fortfarande är intresseras?! :)

Mari sa...

Siri som helst går barfota med kalla kalla tassar älskar sina nya sandaler. Ta på sig dem är det första hon gör på morgonen.

Absolut, Malin. Jag är intresserad. Mejlar du lite tyg eller? Såg att ni varit sjuka, trist och jobbigt, hoppas allt är bra nu.

Abbes pappa sa...

Tusen tack.

Vad glad jag blir!

Mari sa...

Hej Abbes pappa, roligt att du hittade mina ord om din fina blogg! Tycker om ditt "luftiga" men ändå innehållsladdade sätt att formulera dig på.