fredag, november 20, 2009

Mardrömmar

Läste en obehaglig passage i den mycket intressanta boken jag för tillfället läser innan jag somnade i går. Jag är sällan påverkad av litteratur och film, så att jag drömmer om det på natten. Vet inte om det är boken som ligger till grund för de mardrömmar jag plågats av i natt. Men de gräsliga bilderna är knivskarpa och tröttheten idag har varit svår.

Somnade i soffan nu ikväll, före Siri, men vaknade till efter en timme. Vi har tagit det lugnt och haft lite besök. Jag har klappat in ansiktsoljan som ska hjälpa mot min torra hy och rört ihop en pepparkaksdeg som jag och Siri ska baka ut imorgon.

Dofterna av kardemumma, ingefära och kanel ger en föraning av advent i huset.

På tal om advent känner jag inget sug efter julpynt, något som jag annars alltid längtar till. Det är som om min ork inte riktigt räcker till. För mycket "basic" att fixa före, kanske. Ska försöka hinna lite i helgen, förutom att köpa rosa sandaler till Siri, fika och kanske gå en sväng på den gammeldags julmarknad som anordnas i Öjebyn - bara det inte spöregnar ...

Nu ska jag krypa ner i renbäddad säng, med kanelslingor som osynliga dimstråk kringom mig.

Inga kommentarer: