tisdag, november 02, 2010

Hemmadag

Jobbar kväll denna tisdag, så Siri har varit hemma från förskolan. Efter lite hemmafix, tandläkarbesök och lunch drog vi till Fåröskogen. Klättra, springa, samla. Sedan smakade te framför kaminen extra gott.

Med kroppen går det dåligt. Fler problem (tandkött) sammankopplade med min medicin. Nu har jag både ont i knäna och löser mycket hår. Väntar på att bli uppringd av min läkare.

Jag har också valt ett ord: surrender. Jag ger mig inför det faktum att jag inte kan träna som jag vill. Jag ger upp det. För nu. Istället försöker jag hitta andra vägar. Trots att de inte utmanar som jag vill, inte gör mig darrande trött. Så jag kör på crosstrainer. Youtubar lugnare yogaformer och andas.

Jag ger mig. Och finner nya vägar.

7 kommentarer:

Erika, sa...

Ser att du har gett dig in på samma bokprojekt som mig. Och inte lilla projektet heller =)

Hanna sa...

Då ger jag dig ett ord: Kämpe!

Att ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt, där man inte fokuserar på den som inte fungerar utan på det som faktiskt går tror jag är ett vinnande koncept speceillt då det är tufft. Bra jobbat!

Marie/Mison sa...

Bra ordval! OCH bra tips om Yogan på Youtube - hade jag inte tänkt på! Härligt med skogsmys. Ser precis ut som min "springskog". Norrländsk "tallheja" i all sin prakt.

Mari sa...

Nä du, BanditQueen. Men jag är fast, gäller bara att ta sig tid att försjukna : ) Vad tycker du?!

Tack fina Hanna. Tack. : )

Marie, tack. Jo Youtube-yoga kan faktiskt fungera alldeles utmärkt. Lätt att testa vad man fastnar för, utan att behöva köpa en dvd. Skogen var eftermiddagsmörk, men härlig. Vi åkte hem med röda kinder : ) Kram.

AK sa...

Så - tandköttsproblem kan ha med sköldkörteln att göra..? Det visste jag inte men det förklarar en del.
Jag äter också levaxin sedan några år. En anledning till att jag började fundera över skölkörteln var att jag tappade så mycket hår och blodprov visade att jag behövde medicin. Det är inte så enkel sjukdom. Men för mig har det ändå funkat hyfsat bra att hitta en lagom nivå på medicineringen.

Känner ändå igen mig i ledsenheten och tröttheten som ibland tar överhand. Hoppas att du ett sätt att orka vidare! Men - jag tror inte att det bästa sättet är gå på stränga dieter. Man blir ledsen (och tappar hår) också av för lite energi och för mycket fokus på maten. Det vet jag alltför väl, tyvärr.

Mari sa...

Jo, AK, inflammationer i kroppen kan tydligen ha med det att göra. Jag har ju inflammationsliknande besvär i både knän, armbågar och tandkött.

Jag känner mig också trött eftersom jag vardagsmotionerar, tränar allsidigt, yogar, vilar, äter näringsrik kost runt sex gånger om dagen och lever ett fint och rikt liv med kärleksfulla relationer. Jag upplever att jag liksom inte kan göra mig för mitt eget välmående och ändå har jag så mycket problem. Det är oerhört frustrerande.

Tack för omtanken! Och trevlig helg!

Erika, sa...

Ah den är så bra. Det gick segt från början men nu är jag helt tagen. Jag upplever Lin som en god medmänniska, en inspiration och ett föredöme för många. Jag hoppas att jag inte blir besviken senare i boken.