tisdag, augusti 09, 2011

Bokfynd

Gladharmonisk i kropp och själ efter en rolig jobbdag, bland annat hemma hos en familj med skön jargong, och dubbla träningspass - först intervaller med pappa och Angela och sedan corepass på Korpen med en vän.

Jag har sprungit över en av mina favoritböcker som barn. Biblioteket hade utförsäljning och jag var naturligtvis tvungen att köpa den till dess att Siri blir större. "Den svåra flykten" av Elsa Posell. Vi har köpt en Gneisoverall i nyskick via Blocket och beställt ett större par av Siris favoritstövlar. Jag känner att den här hösten, och vintern, ska jag vara förberedd. När kylan kommer ska jag vara rustad!

Sedan jag kom hem har jag ätit en god middag, kramat på vår snart-fem-åring och plockat här hemma. Att vara tillbaka på jobbet känns fint och inspirerande. Att vara hemma och plocka undan och fixa gör mig glad, just i dag, för skönheten i tingen och i att trivas. Hemma.

Inga kommentarer: