tisdag, augusti 23, 2011

Thaivärme en tisdag

Jag och min svärmor träffades på Krokodil för att äta lunch i dag. Förutom att det är mysigt och vällagad mat så är det enkelt att få veganskt alternativ där, vilket jag föredrar till lunch.

Men nu visade det sig att kvinnorna som driver Gröna Katten, som i sin tur sköter lunchserveringen, var på semester.

Därför vandrade vi vidare och hamnade på thairestaurangen. Och nog får man säga att varm kycklinggryta och friterade grönsaker smakade fantastiskt gott! För första gången lyckades jag med min föresats att bara hämta en portion, annars brukar jag för det mesta vilja rulla ut därifrån.

Mysigt att ses utanför hemmens väggar och prata en stund bara vi. Det uppskattar jag.

På jobbet har jag börjat skriva på en rolig, men lite klurig text.

Förresten, förra helgens reportage med den 38-åriga småbarnsmamman och läkaren Marielle Abrahamsson som debuterade i extremsporten freeride förra vintern, den texten vill jag väldigt gärna tipsa om. Här finner ni den.

Inga kommentarer: