lördag, augusti 27, 2011

Sex år ...

Fredag kväll, vi är hemma strax före sju. Elva timmars jobb, både för mig och dottern. Kan bli en rätt risig och slitig kväll.

Istället får vi spontanbesök av vänner och har en fin stund i all enkelhet.

När Siri somnat till Madickenboken yogar jag in fredagsnatten. Sedan sätter jag mig med en kopp Yogite och DN. Läser om livet i Libyen.

Adelsaid Gergeb berättar att hans storebror var islamist och aktiv i den libyska oppositionen på 90-talet. Han dödades i fängelsemassakern i Busalim 1996, då 1 270 fångar sköts ihjäl vid ett upplopp.

"Vi fick inte veta att han dött. Varje dag i sex år gick mamma med mat till min bror, hon trodde att han levde. När hon äntligen fick beskedet om hans död blev hon så ledsen att hon själv inte orkade leva", säger han.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejar på dig i dag! /Birgitta

Lisa sa...

Hej Mari! Har just läst ikapp och såg siris fina rosa skor....vart har du köpt dem?

Ps, heja dej idag!

Mari sa...

Tack Birgitta. Tyvärr gick det dåligt i dag, får ta nya tag ...

Hej Lisa och tack : ) De är inköpta på H&M:s webb, kanske finns de till och med i butik nu?!